Makale ve Tam Bildiriler

 

1) Orak, S., Karademir, E. & Artvinli, E. (2016). Orta Asya’daki zekâ ve strateji oyunları destekli öğretime dayalı uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 1 (1), 1-18.

http://dergipark.gov.tr/download/issue-file/2816

 

2) Orak, S. & Artvinli E. (2016). Öğretim Materyali Olarak Petrogliflerin Kullanılmasının Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutuma Etkisi, VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Tam Metin Kitabı, 2295-2312.

 

 

3) Orak, S. & Artvinli E. (2016). Dünya Ülkelerindeki Geleneksel Oyunlarla Destekli Öğretime Dayalı Uygulamaların Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi, 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Tam Metin Bildiri Kitabı,146-163

 

4) Orak, S. & Yılmaz, E. (2016). Türk Dünyasındaki Geleneksel Tekerlemeli El Çırpma Oyunlarıyla Bilimsel GerçeklerinÖğretilmesinin Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi, 5. Mantık Çalıştayı Tam Metin Kitabı

 

 

5) Orak, S. and Çetin, Y. (2014).  “Kum Sanatı ve Özgün Şarkılar ile Bilim Tarihi Öğretiminin Tarih Dersine Karşı Geliştirilen Tutuma Etkisi” ISHE2014-History Education-, November, http://www.historyeducation.org/assets/13.pdf

 

6) Orak,S. and Demirci, C.(2018). “Application Examples and Student Views On Active Learning Approach Integrated with Branches of Art(Sanat Dallarıyla Bütünleştirilmiş Aktif Öğrenme Uygulama Örneklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri”(Cypriot Journal of Educational Sciences),Vol 13 No 1, March, ISSN 1305-905X, https://sproc.org/ojs/index.php/cjes/article/view/3369, https://eric.ed.gov/?id=EJ1176994

 

 

7) Orak,S. and Demirci, C.(2019). ” Sanat Dalları Destekli Aktif Öğrenmeye Yönelik Uygulama Örnekleri” https://www.tozok.org.tr/Dergi/Ocak2019/47_Sayi.pdf ISSN 1307-6604 Ocak,Sayı 47.

 

8) Orak, S. & Çilek A.(2020). “Tasarım – Beceri Atölyeleri İçin Bütünleşik İçerik: Anadolu Çocuk Oyunları Destekli STEM Ders Tasarımı” https://www.tozok.org.tr/Dergi/Ekim2020/54_Sayi.pdf Ekim, Sayı 54, ISSN 1307- 6604

 

9) Orak, S. & Kaçar M.(2020). “Tasarım Odaklı Düşünme Destekli Etik Eğitim” Eğitim ve ETİK https://www.tozok.org.tr/Kitap/18Antalya/18Antalya.pdf , ISBN 978-605-80903-1-6

 

10) Orak, S., Çilek, A., & Yilmaz, F. G. (2020). Adaptation of traditional children’s games to social studies course: STEM course design for teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(6), 1422–1438. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i6.4318

 

BİLDİRİ ÖZETLERİ

1) Orak, Seval and Küçükşahin Meliha. “Anatolian Myths in the Garden of Music with 5 E Learning” Ankara Üniversitesi,2015 http://www.icefic.com/storage/catalogs/0611416001436190528.pdf

 

2) Orak, Seval. “Türk Cumhuriyetlerindeki Geleneksel Oyunların Eğitsel Oyuna Dönüştürülmesi” YICER: YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies, http://www.uluslararasisempozyumlar.com/_ekler/66-14086400101-yicer_conference_program_final.pdf

 

3) Orak, Seval, Akbaş, Ertuğrul and Demirer Şebnem  “Seramik Sanatıyla Ölçme Değerlendirme” Türkiye’nin 100. Yılında Eğitim (Web Sempozyumu)”, 9/ 2014,  http://www.ogrenmen.com/wp-content/uploads/2014/08/Bildiri-Kitap%C3%A7%C4%B1%C4%9F%C4%B1.pdf

 

4) Orak, Seval. “Measurement and Evaluation with Various Branches of Art, for Art lover   Teachers” , Socioint15 , İstanbul, Haziran, 2015https://blog.stcloudstate.edu/ims/files/2015/04/Socioint15_Accepted_Abstracts1-1utvxad.pdf

 

5)  Orak, Seval. “Erken Yaşta Çocuklarda Bilimsel Süreç Becerilerinin El Çırpma Oyunlarıyla Öğretiminin Mantığı Geliştirmeye Etkisi” Uludağ Üniversitesi,Bursa,2015 https://calistay.mantik.org.tr/category/v-mantik-calistayi-bursa-2015/

 

6)  Orak, Seval. “Changing into the Educational Games of Traditional Games in Turkish Republics” Ankara Üniversitesi,2015 http://www.icefic.com/storage/catalogs/0611416001436190528.pdf

 

7) Orak, Seval. “ Orta Asya’ da Oynanan Geleneksel Oyunlar ile Matematik Öğretiminin Akademik Başarıya Etkisi”,5. Yaratıcı ve Yenilikçi Yaklaşımlar Sempozyumu, ODTÜ, Ocak, 2015 , http://pes.metu.edu.tr/tr/duyuru/beden-egitimi-ogretiminde-yeni-ve-yaratici-yaklasimlar-sempozyumu-5

 

 

8) Dünya Oyun Konferansı( IPA 2014)- Bildirili Katılım- Istanbul Üniv. EJERCongress 2015 Hacettepe Üniv.-Öğretmen Eğitiminde Farklı Stratejiler- Bildirili katılım

 

9) Orak, Seval. “Bilginin Günümüz Dünyası Çocuklarının Beğendiği Hip Hop ile Yolculuğu” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- 22. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir 2013

 

10) Orak, S., Karatepe, N., Artvinli, E. (2017). “Güney Asya Ülkelerindeki Sanat Türleri Destekli Ölçme Değerlendirmenin İlkokuldaki Temel Derslere Yönelik Tutuma Etkisi” VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27-29 Nisan 2017, Çanakkale.

 

11) Artvinli, E., Orak, S. (2016). “Yüzey Şekillerini Öğrenen Öğrencilerin Besin Sanatıyla Değerlendirilmelerine İlişkin Görüşleri”, 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11-14 Mayıs 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.

 

12) Artvinli, E., Orak, S., Sağır, Ş. (2016). Öğretim Materyali Olarak Petrogliflerin Kullanılmasının Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutuma Etkisi, VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5-8 Mayıs 2016, Çanakkale.

 

13) Artvinli, E., Orak, S., Karatepe, N. (2016). “Kitap Okudukça Yeryüzü Şekillerine ve Yerleşim Birimlerine Sanat ile Ulaşmanın Kitap Okumaya Yönelik Tutuma Etkisi”, VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5-8 Mayıs 2016, Çanakkale. Seval3897

 

14) Orak, S., Artvinli, E. (2016). “Dünya’nın Farklı Ülkelerindeki Geleneksel Oyunlarla Öğrenmeye Dayalı Uygulamaların Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve 10 Tutumlarına Etkisi”, 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 21-24 Nisan 2016, s. 142, Antalya.

 

15) Orak, S., Güler, D., Karademir, E. (2017). “İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenenlerin Bilim Kurgu Öykü Yazmasına Yönelik Uygulama Örnekleri ve Öğrenci Görüşleri, 7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27-29 Nisan 2017, Çanakkale.

 

16) Orak, S., Karademir, E. (2017). “İlkokulda Etkili Fen Okuryazarlığı İçin Türk Cumhuriyetlerindeki Geleneksel Oyunlar ve Sözlü Edebiyat Ürünleri Destekli Öğretime Dayalı Uygulamalar, 7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27-29 Nisan, s.179, Çanakkale.